1. Podstawy sublimacji

Podstawy sublimacji

Z definicji, sublimacja to proces polegający na przemianie fazowej bezpośredniego przejścia danej substancji ze stanu stałego w stan gazowy z pominięciem stanu ciekłego. Tak brzmi definicja sublimacji od strony teoretycznej.

W praktyce mówimy o działaniu specjalnego tuszu do sublimacji, który dzięki swoim właściwościom posiada zdolność parowania pod wpływem wysokiej temperatury i łączenia się (przenikania) do warstwy poliestru którą powinna być pokryta powierzchnia naszego docelowy gadżetu reklamowego jak np. kubek lub innego wybranego produktu. Potocznie, tego rodzaju typ wykonywania nadruków nazywany jest technologią sublimacji lub nadrukiem sublimacyjnym.

Standardowo nadruki można przenosić wyłącznie na powierzchnie poliestrowe i przy użyciu odpowiedniego atramentu sublimacyjnego.

Nadruk w technologii sublimacji, jak każda inna metoda nadruku, ma swoje plusy i minusy. Głównym minusem są ograniczenia produkcyjne wynikające z wymagań procesu transferu. Natomiast niewątpliwie bardzo duże plusy to doskonała jakość nadruku, stosunkowo niskie koszty produkcji oraz elastyczność realizacji.

kubki reklamowe ADS POLSKA

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych.
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies oraz akceptujesz postanowienia Regulaminu oraz Polityki Prywatności

Akceptuję